fredag 3. august 2012

Varme rumper

Da venninna mi endelig hadde fått campingvogna si på plass der den skulle være, og tatt den i bruk, 
fant hun ut at hun måtte ha et par sitteunderlag 
for å klare å holde varmen på kalde kvelder.
Og den som fikk oppdraget med å lage disse 
var heldige meg :)
Har strikket mange firkanta underlag tidligere, 
og ville derfor gjøre noe annet denne gangen. 
Og dermed ble de runde med spreke farger :)

Det ble noen smånøster med restegarn igjen etter disse,
og de hadde jeg ikke "råd" å kaste :( 
men samtidig var det ikke nok til å få noe ut av dem.
Så hva gjør man med dem da?
Jo man lager et lite sitteunderlag til minstepia i familien :)

De runde underlagene er strikket etter denne oppskriften, modell 16,
men har brukt Cortina Soft fra Gjestdal i disse fargene 
Gul 757, Rosa 748, Grønn 741 og Lilla 735.

På det lille la jeg opp 50 masker på pinne 6 
og strikket rundt til alle restene var brukt. 
Byttet farge når fargen var oppbrukt 
og ikke der omgangen begynte. 
Endene knøt jeg bare på vrangen. 
Tovet "tuben" med vrangen ut. 
Når den var ferdig klippet jeg av alle endene rett over knuten,
og klippet opp "tuben" sånn ca der omgangene begynte.
Og vips så var det et lite underlag for en liten rumpestump :)

Ha en fin helg :)

- Line -

6 kommentarer:

  1. Å de va fantastisk fin å ha i kveld når vi satt ute :) og d lille underlaget <3 du e så smart, ho lillemor kommer t å bli kjæmpegla:) takk snilleste Line

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at de fungerte :)
      Ho må jo selvfølgelig ha ett som passe til hennes lille rumpestump :) Hehe

      Slett
  2. Svar
    1. Takk takk! God helg til deg også :)

      Slett
  3. De e kjempe fine, mamma.
    Jeg har jo sett de runde med du har ikke sakt eller vist meg at du har laget etttil Vilde.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, snuppa mi. Det lille er ikke til Vilde, men til Adelemor :) Vilde får få et anna etter hvert ;)

      Slett