lørdag 11. august 2012

Småstrikk

På sommeren synes jeg det er veldig greit å holde på med små ting som ikke krever masse telling og tenking. Derfor er jo kjøkkenhåndkle og kluter midt i blinken for sommerstrikk. Blitt noen kluter og håndkle iløpet av sommeren, men det er bare flott. Da har man liggende visst man skulle trenge en gave i full fart sånn plutselig. Dessuten har jeg tenkt meg på messer når de begynner og det passer seg sånn at jeg kan være med.
Kluten og det lilla håndkleet er strikket i Bomull Sport fra Gjesdal, mens det turkise er strikket i Mandarin Naturell fra Sandnesgarn. Link til mønster på håndkle finnes i dette innlegget.

Men innimellom håndkler og kluter så måtte jeg ha noe mønsterstrikk, og godt inspirert av et innlegg i Strikkesia på FB tok jeg fatt på disse strømpene fra Drops.
Jeg tok restegarnkurven med Mor Aase Superwash-garn fatt, og slik ble resultatet.

Da skal jeg gjøre klart noe tankelausarbeid sånn at jeg er klar til Håndballfinalen i kvell. Satser på GULL til jentene og Norge, men det kan bli en spennende finale fra begynnelse til slutt, og da kan jeg ikke være opptatt av å telle mønster ;) hehe

Ha en fin helg
- Line -

4 kommentarer:

  1. Så fine strømper! Fargene passer kjempegodt sammen :) Tror det kan være lurt med strikking som ikke krever så mye tenking om du skal se håndball-finale i kveld, ja. Ellers blir det fort ekstra arbeid etterpå med opprekking ;)
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for flotte ord, Line Kristine. Ble veldig fornøyd med fargene selv også :)
      Tok fatt på ei kopptue under finalen, så jeg slapp unna opprekkingen :) Heia Norge :)

      Slett
  2. Kjempeifne ragger! tror jeg må strikke noen sånne selv også!
    Hyggelig at du ville bli med på Give-Away hos meg :-)

    God helg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk, Bella :) De er fine, så du skal vare unne deg selv et par sånne :)
      Alltid hyggelig med Give-Away, så jeg er med :)

      Slett