torsdag 24. desember 2015

Nå er det jul

Da var dagen her,
og alle hjerter gleder seg.
Mens jeg venter på mine tv-favoritter
har jeg samlet sammen
en liten kavalkade
av mitt Marius-år.
Dette er en herregenser
strikket i Sandnes Alpakka.
Et oppdrag jeg fikk av byens Håndarbeidsbutikk.
Denne er strikket til ei nett lita dame.
Her har jeg brukt Mor Aase Superwash.
Dette er den minste Marius-genseren
jeg noen gang har strikket.
Str 6-9 mnd i Lanett.
En julegave til en liten pjokk :)
Har blitt en lue også på oppdrag.
Strikket i Mor Aase Superwash
Disse vottene er blitt til
for at jeg ikke kunne motstå
all inspirasjon fra andre på FB og IG.
Begge disse er strikket i Vamsegarn.
Når det kommer nye farger,
må de jo bare testes.
Og siden Marius-mønsteret
sitter så godt i fingrene
er det et greit mønster å bruke som prøvekanin.
Disse er strikket i Ida Strømpegarn.
Ble et par ekstra julegaver
av det prøveprosjektet,
så aldri så galt at det ikke er godt for noe :)

Der er noen flere prosjekter med Marius gjennom 2015,
men det er ikke bestandig at de festes på film.
Sånn er det bare noen gang.

Til slutt en liten hilsen til dere alle:

1 kommentar:

  1. Her var det mye fin Marius strikk☺️. God jul til deg og dine😌

    SvarSlett