fredag 6. april 2012

Noen produktive dager ;)

De siste 4 dagene har vært ganske produktive formin del. Det hele sarta med at jeg hadde funnet fram luestrikkingen min igjen. Har strikket noen forskjellige modeller og farger, og mens jeg holddt på med en ny farge og modell, ble jeg sittende å tenke på hvordan de forskjellige luene ville ta seg ut på et hode. Jeg kler jo ikke luer selv, så at jeg skulle prøve dem og bedømme ut fra det ville jo bli helt feil. Dessuten er det jo greit å kunne vise via bilder hvordan de blir når de kommer på, og da er ikke jeg noen egnet modell for det oppdraget. Ei venninne har et utstillingshode som jeg har avtale om å låne for å få tatt bilder, men vet ikke om jeg synes at den heller er den beste modellen.
Men så kom et genialt forslag inn i tankene mine: VICTORIA!!! ...og etter et par tekstmeldinger var avtalen med min "levende luemodell" i box :)


Jeg troppet glad og happy opp hos henne dagen etter med luene "under armen" klar til fotoshoot. Over et par kaffekopper rundt kjøkkenbordet ble det både prøving og bestilling :) og jeg var engasjert med prosjekter på nattevaktene mine ;) ....i alle fall et par av dem...


Halser
...den hvite og grå ble strikket på bestilling...


Detaljene på halsene


Da jeg var innom butikken forleden dag lå der et håndarbeidsblad fra Familien i garnhyllen og nærmest ropte på meg. I handlekurven min havnet det, og jeg hadde fått noe som kanskje kunne gi meg enda flere ville idéer i løpet av ei nattevakt eller tre.


... og idéer fikk jeg ;)
I bladet var der mønster på et knallfint heklet sengeteppe. Fornuften min sa at jeg ikke skulle gi meg ut på et så stort prosjekt, men jeg syntes mønsteret var så fint, så jeg måtte jo "prøvehekle" en lapp til dette teppet. "Prøvelappen" min ble ganske stor - nesten 30 cm i diameter - så når den var ferdig kom idéer om andre bruksområder. Siden hver "lapp" er så stor kan de brukes enkeltvis til brikke, dekkebrikke eller som tallerkendemper. Mulighetene ble etterhvert mange. Måtte da også prøve å hekle bare deler av brikken, og bak det var tanken om glassbrikke eller lignende.


Brikke, dekkebrikke el tallerkendemper og Glassbrikker el.l.



Har også innimellom strikkingen og heklingen scrappet invitasjonene til Fredrick-gutten sin konfirmasjon 19. mai :)


Go´gutten skal stå konfirmant




3 kommentarer:

  1. Hei!

    De halsene var utrolig fine! Finnes det oppskrift å få kjøpt eller har du funnet på?

    Therese

    SvarSlett
    Svar
    1. Oppskrifta ligg på drops sine sie. Mønster 133-18. Her er linken: http://garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=133&d_id=18&lang=no
      Jeg har brukt vrangen på mønsteret til retta, og så har jeg heklet av maskene nede istedenfor å felle av.

      Slett
  2. Tusen takk! Ble så inspirert, skal sette i gang med en gang her!: )

    SvarSlett