onsdag 6. januar 2016

Restegarn

Blir man noen gang helt kvitt det?
Ikke jeg i alle fall.
Har jo ikke hjerte til å kaste noe som helst av det

En gang på høsten i 2015
begynte jeg å hekle på et resteteppe.
Idéen til dette fant jeg her.
Jeg samlet sammen det jeg hadde av rester
som gikk til strikkefasthet
22-24 masker på pinne 3,5
og gikk igang med godt mot.
Den gang fikk jeg brukt det jeg hadde,
men teppet ble ikke stort nok
så det måtte legges til siden
til nye rester dukket opp.

Nå er det gått en stund,
og restene har blitt mange.
Det er derfor greit å få de spleiset sammen
slik at jeg kan få kommet noe lenger på teppet.
Er så utrolig lettvint når spleisingen er gjort unna.
Da er det bare å hekle ivei.
Er litt jobb visst man har mye garn,
men det er bare mens det står på.
Hadde så mye rester nå
at det ble to store nøster
på størrelse med en liten handball.
Nå er det bare å hekle ivei :)
Kjekt tankeløsarbeid
bl.a. når man er på strikkekafe.

Man nå sier jeg God Natt !

6 kommentarer:

  1. Smart å hekle teppe av restar.
    Eg held på med eit teppe med lapper,
    føler eg aldri kjem i mål...

    Fin torsdag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjekt å få unna noe.
      Du skal se at plutselig så er målet nådd. Det har jeg erfart flere gang når jeg holder på med lappetepper. Se lyst på det. En lapp nu og da så er målet plutselig der :)
      Lykke til!

      Slett
  2. Dette var jo SÅ smart... Takk for at du deler ditt tips!
    Nå skal jeg spleise garn og nøste det opp med nøstemaskina mi - som gjør så flotte nøster ;)
    DA blir det så hyggelig å bruke opp restene atte :D

    Klem fra Ann Eisabeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant :) Bare hyggelig å være til "hjelp".
      Nu skal du bare spleise ivei og få bort restegarnet. Og er du med på garnsparingen, så blir det noen kroner på sparekontoen også :)
      Lykke til!

      Slett
  3. Det blir fargerikt og flott :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk :)
      Ja, det skal ikke stå på fargene her ;)

      Slett