søndag 13. mai 2012

Ukeslutt....

Da var nok en uke passert,
og det har ikke vært fritt for hendelser og "produksjon" denne uken heller ;)

Startet uka med å hente meg inn etter nattevakthelga,
og å pakke for en lynvisitt i Bodøbyen fra tirsdag til onsdag.


Siden vi skulle kjøre bil til og fra 
var jeg nødt til å finne noe håndarbeid som ikke krede noe tankevirksomhet.
Og hva finner man på da?
Jo, da tar man fram noe man har liggende litt på vent
for at det er et så stort prosjekt at man har gått litt lei av det.
Hva er det jeg holder på med?
Svar: Et sengteppe i oldemor-ruter i rødt og sort :)
Fikk heklet noen lapper på kjøreturen nedover,
så målet er "noe" nærmere ;)


På tilbaketuren ble det enda flere ruter,
men også en liten "sikle"smekke.
Fikk en gladmelding tirsdag kvell om at det var kommet
en nydelig liten prins til verden.
... og da måtte jeg bare strikke en smekke å legge med i pakken.


Vel hjemme igjen var det bare å snu seg rundt og lage kort til konfirmantene her hjemme,
samt et for ei venninne.



Da jeg over en kaffekopp overleverte kortet,
var det noen som måtte se,
og da kom ? om jeg laget flere.
Selvfølgelig gjør jeg det, 
og bestillingen blei skrevet ned,
og jeg hjem og satte i gang :)
4 kort til morgendagens konfirmanter 
og 3 til neste helg.
GØY :)
... å sånn blei kortene til helgas konfirmanter :)
Blei veldi fornøyd med resultatet selv,
og enda mer fornøyd når mottaker blei fornøyd :)

Synes verset som er brukt inni kortene er fint,
og det forteller veldig mye.
Har derfor valgt å bruke det i alle kortene i denne runden
siden ingen kort skulle til samme person,
og alle ble laget til spesifikke personer.

Underveis i kortlagingen grublet jeg en del på 
hvordan jeg skulle få fram hvem som hadde laget kortene.
De som kan dette her har jo stempel som de stempler med,
men der er jo ikke jeg.
Derfor brukte jeg dataen og laget mitt eget "stempel"...
...som jeg limte på på baksiden av kortene.

Når helga kom var det tid for arbeidshelg nok en gang,
og da måtte jeg finne noe å henge fingrene i i de rolige stundene.
Så da ble det...
..."sikle"smekker...
...Halser og en lue...
...og noen fler ruter til teppet :)
Halsene mangler noe pynt,
men det kommer etterhvert.


Nå er jeg klar for en ny uke :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar