torsdag 25. juli 2013

Mer Marius

Har to ungdommer 
- en gutt og ei jente -
som også vil ha Marius-genser.
Synes det er stas når de kommer å spør
om jeg kan strikke til dem.
Men så var det garn og farger da.
Må ha et garn som ikke klør.
Tok de med på garnshopping,
og vi stoppet på første og beste sted som solgte garn
- en Rema 1000-butikk.
Der falt de for Mor Aase Ull/Bomull,
noe de bestemte seg for å bruke,
så flere butikkbesøk slapp vi.
Så var det fargene.
Å finne farger til guttegenseren var ikke så vanskelig.
 Det ble grå i bunn,
hvitt i mønsteret og
marine på halsen.

Til jentegenseren er vi litt usikker.
(Strikker modellen med rundfelling)
 Det skal være mørk lyng i bunnfargen
og lys rosa i mønsteret.
Men så er det ? om vi skal gå for hvit...
....eller grå på halsen?
Ikke enkelt å bestemme seg.
Forslag mottas med takk :)

Nå skal jeg nyte godværet mens jeg tenker.
Ha en fin dag :)
- Line -

Husket på må melde deg på min GIVE-AWAY?
Hvis ikke - klikk her :)

5 kommentarer:

  1. Eg ville ha valt grått! Fine fargar i alle fall:-)

    SvarSlett
  2. Ja, da har du litt å tusle med :) Det er stas når ungene spør om man kan strikke til dem <3
    Kos deg i finværet du også :D

    SvarSlett
  3. Jeg ville nok valgt hvitt. Kos deg med Marius :-)

    SvarSlett
  4. Hei! Jeg tror jeg hadde bloggen din på leselisten min tidligere, men etter både ny tlf og data hadde du blitt borte! Så det var et hyggelig gjensyn;)
    Så mye fint du lager. Nettet av oldemorsruter var kjempe fint!
    Spennende med mariusprosjektet da! Jeg synes de første fargene til jentegenseren var finest, men de andre er nok mest varige;)
    Klør i fingrene etter å starte på en Marius til meg selv, men vet jeg ikke får tod, en uke unna termin. Men man kan da drømme seg litt bort i farger og garnvalg;)

    SvarSlett
  5. Det blir nok kjempefine og myke gensere! Jeg strikker en genser nå i ull/bomull fra mor aase, deilig garn! Jeg ville nok valgt grå på halsen på jentegenseren :) Spent på å se hvordan de blir!

    SvarSlett