søndag 20. mai 2012

17.mai og konfirmasjon

Da e vi kommet til nasjonaldagen.
Jeg er så heldig å ha nattuke på jobb,
så det blir ikke så mye nasjonal-feiring på meg.
Men litt skal det bli.

I tradisjonens tro så har jeg laget ostekake.
Den er levert som kaffekake til noen venner,
og jeg har invitert meg selv til kaffen sånn at jeg får en smakebit ;)
Det er sitrongele inni og jordbærgele på toppen.

Skulle prøve å lage det norske flagg i lagene,
men butikken var utsolgt for blå konditorfarge
så da ble det forsøket skrinlagt.

Hjertene mine er hos pappaen sin denna uka,
men siden det er 17.mai så måtte jeg bare få på dem bunadene
og ta de me å se på barnetoget.
Lillesnuppa
Storesnuppa
Ikke lett å få et bra bilde av dem begge
Når feiringen av nasjonaldagen var unnagjort
var det bare å finne senga og få seg litt søvn
før man skulle på kaffe og smake kake ;)

Måtte åsså begynne forberedelsene til helgas konfirmasjon.
Noen kort sto på bestillingsblokka åsså til denne helga,
så det var bare å snu seg rundt og ta fatt på disse.








Ongan og jeg skal selv i konfirmasjon til Fredrick-snuppen,
så jeg måtte jo lage et kort til ham også.
Serviettene på kaffebordet er brettet som skjorter,
så jeg måtte bare ta igjen dette i mitt kort også :)
Bordpynten laget av konfirmantens mamma :)

Det var en flott konfirmasjon
til en fantastisk konfirmant :)

2 kommentarer:

  1. Hei.
    Så koselig at du har blogg, d visste æ ikke :o)))
    Du e jo så flink med bæde håndarbeid og alt mulig.
    Takk førr hilsen inne hos mæ.
    Skal nu følge med dæ :o))
    KLem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for rosende ord :) og hyggelig at du vil følge med på hva jeg holder på med :) Klæm

      Slett