søndag 16. april 2017

Nattarbeid i påsken

Mens andre nyter godværet om dagen,
nyter jeg stillheten om natten.
Og for å få tiden til å gå
er strikkinga kjekk å ha.
Kommet godt igang med begge armene iløpet av natta,
så her går det unna.
Noe ergelig at jeg kunne ha vært kommet mye lenger
hadde jeg klart å følge med
på hvor økingene skulle være.
Men sånn kan det vel gå
når man ikke er helt "våken".
Innimellom strikkingen
har jeg laget dette perlebildet.
Kjekt å ha noen hobbyer
som man kan slå ihjel litt tid med
når man er på nattevakt.

Nå skal jeg straks finne senga,
men synes akkurat det er ganske så kjipt
for det ser ut til å bli en fantastisk fin dag ute.
Men det blir vel min tur en annen gang
til å kunne nyte godværet.
Det er jo både fordeler og ulemper
med turnuslivet,
og denne påsken har jeg visst fått alle ulempene
- så da satser jeg på bedre lykke neste påske :)

Ha en fin fin 1.påskedag alle sammen :)


3 kommentarer:

  1. Du er altså så flink med strikketøyet ;)
    Så morsomt å se at du enda har headeren jeg laget. Det begynnner og bli noen år siden nå:)
    God påske, og sov godt:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Rebekka :)
      Ja, synes den er fin, så føler ingen behov for å bytte den ut :)

      Slett