torsdag 17. oktober 2013

Liten og søt :-)

Fikk plutselig ånden over meg til å strikke småtøy.
Valget falt på denne søte enkle kjolen.
Mønster på denne fant jeg i
hefte nr 13 fra Mor Aase på Rema 1000.
Modell nr 3
Strikket i str 0-3 mnd.
Vet ikke om jeg kanskje synes den er litt "kjedelig"
på bærestykket.
Det er jo bare rillestrikk hele veien.
Funderer på om jeg skal pynte den opp litt.
Synspunkter og tips mottas med takk :-)

I mønsteret er det avsluttet med avfellingskant.
Men jeg måtte ha noe litt mer "dollete",
og denne enkle heklakanten
syntes jeg ble en flott avlutning mot halsen.
Har heklet samme kanten nede på skjørtet
og rundt armhullene.
Og sånn ser den ut bakfra
med knappene.
Nærbilde av knapperaden på bærestykket.
Da er det jo bare å håpe på
at det snart dukker opp et lite nøste
som kan bruke denne ;-)

Ha en fin kvell :-)
- Line -

2 kommentarer:

  1. Takk for koselig hilsen hos meg :) Så fint når man legger igjen spor, spennende når man oppdager nye blogger. Synes kjolen du har strikket er supersøt :) Jeg synes den er fin slik den er. Evt kan du hekle en liten blomst å ha på framstykket :) Ønsker deg en fin helg, så håper jeg vi "møtes igjen" :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig :-) Mye fint inne hos deg :-)
      Ja, den er søt slik den er, men bare føler at den kanskje trenger noe pynt.
      Ha en fin dag :-) og vi sees sikkert igjen :-)

      Slett