søndag 2. desember 2018

Ønskestrikk

Lillemor kom med et ønske om ny reflexlue.
Den skulle være rosa med blått mønster,
lik den hun hadde.
I disse mørketider
hvor reflex er et must,
men en evig kamp om å få på,
var jeg ikke tungbedt om å få den nye lua på plass.
Heldigvis har man et rikt garnlager,
og der var både rosa og blått garn
- denne gang i turkis valør,
men det sa jeg ikke når jeg viste henne fargene.
Det var akkurat slik hun ville ha :)
Vipps, så var en ny reflexlue født.
Den rosa dusken har hun valgt selv
fra kassen med dusker jeg har.
Effekten av reflexen kommer ikke fram uten blitz.
Og den vises godt i mørket.
Ho måtte jo pent stille seg opp som modell
sånn at jeg fikk dokumentert hvordan den ble på.
Og her har vi koblet på blitzen.

Av restene laget jeg et reflexpanneband.
Kjekt å ha liggende dersom det skulle dukke opp
en bursdag for eksempel.
Blei mariusmønster på dette.
Har strikket det så mange ganger nå
at jeg slipper å tenke,
og det er så greit når man strikker mønster foran TV'n.
Bildet med blitz ble ikke så bra,
da jeg fikk reflex også fra underlaget.
Lillemor måtte stille som modell for dette også :)
Masse reflex !!!
Kjappe og enkle gaver,
som i tillegg har en ekstra funksjon.
BLI SETT !!!

Håper du har hatt en fin 1.søndag i advent.


1 kommentar:

  1. Super måte å lure inn reflekser!
    Flott lue og pannebånd 😃

    SvarSlett